Vanliga frågor.

Allmänna frågor:

Fråga: Behöver jag boka tid?

Svar: Nej, du behöver aldrig boka tid, det är bara att dyka upp.

Fråga: Hur lång tid tar tvätten?

Svar: Normalt tar en tvätt 6-7 minuter plus 1-2 minuter kötid per bil framför dig. Tvättiden kan dock variera lite beroende på hur smutsig din bil är. Vid högtryck tvättar vi upp till 45 bilar per timme.

Fråga: Behöver man kliva ur bilen?

Svar: Nej, du sitter bekvämt kvar i bilen under hela tvätten.

Fråga: Hur betalar jag hos er?

Svar: Vi är kontantfria. Du betalar med kort alternativt med tvättkuponger som du köper direkt av vår personal. Vi tar emot de flesta betalkort (undantaget Amex och Diners). Du som har vårt företagsavtal faktureras via ditt företag eller leasingbolag.

Fråga: Vad är skillnaden på Guldtvätt och Bastvätt?

Svar: I vårt Guldtvättprogram lägger vi extra fokus på insektsborttagning, fälgtvätt och schamponering för hand. Under vintertid får du som väljer Guldtvätten dessutom extra kallavfettning mot salt och asfalt.

Fråga: Hur vet personalen om jag valt Guldtvätt eller Bastvätt?

Svar: När du betalat meddelas tvättpersonalen vilket program du valt.

Fråga: Ingår dammsugning?

Svar: När du tvättar bilen hos oss har du fri tillgång till dammsugare och handdukar.

Vart hittar jag koden till dammsugarna?

Koden finns på en skylt inne i tvätthallen samt på ditt kvitto. Du som har vår app hittar även koden i den.

Fråga: Hur ofta byts svamparna?

Svar: Svamparna rengörs efter varje bil och byts helt flera gånger per dag. Skulle en svamp tappas på golvet slängs den direkt.

Fråga: Varför har ni olika färger på svamparna?

Svar: Färgerna symboliserar svampens användningsområde. Vi använder olika svampar till de olika delarna av bilen.

Fråga: Hur höga bilar tvättar ni?

Svar: På vår anläggning i Aröd tvättar vi upp till 2,5 m höga bilar. På övriga anläggningar har vi en maxhöjd på 2,25 m.

Fråga: Vilka tider tvättar ni flest bilar?

Svar: Vi har som mest att göra under tidig morgon, lunch och sen eftermiddag.

Fråga: Kan jag tvätta bilen med föremål (takbox, räcken, stegar, strålkastare etc.) på taket.

Svar: Ja, i regel, men konsultera gärna personalen innan du kör in i tvätten.

Företagsavtal:

Fråga: Hur skaffar jag företagsavtal?

Svar: Kontakta oss via avtal@mjuk.se eller 031- 10 78 60 så hjälper vi dig att lägga upp ett avtal.

Fråga: Vad kostar ert företagsavtal?

Svar: Det beror på hur många bilar ni vill ansluta. Kontakta oss för prisuppgifter, avtal@mjuk.se eller 031- 10 78 60.

Fråga: Min bil ägs av ett leasingbolag, kan jag skaffa företagsavtal ändå?

Svar: Självklart, vi har samarbeten med alla leasingbolag. Kontakta oss så hjälper vi dig.

Fråga: Hur får jag tillgång till mitt avtalskort?

Svar: Du hittar ditt avtalskort i vår app. Ladda ner appen här och logga in med registreringsnummer och mobilnummer. Första gången du loggar in registreras ditt mobilnummer. 

Fråga: Jag har ett plastkort, kan jag fortfarande använda det?

Svar: Ja, vi ämnar fasa ut korten, men för tillfället kan du fortfarande visa upp ditt plastkort för personalen vid tvätt.

Fråga: Våra bilar körs av flera personer, kan flera förare få tillgång till ett och samma avtalskort i appen?

Svar: Ja, ni kan logga in i appen med samma inloggningsuppgifter från obegränsat antal telefoner. För att göra det smidigt kan ni välja att registrera en enstaka siffra istället för ett telefonnummer som lösenord. Ni har även möjlighet att tillsvidare behålla plastkorten och visa upp för personalen vid tvätt.

Fråga: Jag har bytt bil, hur går jag tillväga för att uppdatera mitt företagsavtal?

Svar: Avtalsändringar kan utföras via vårt administrationssystem alternativt mailas till avtal@mjuk.se. Observera att i vissa fall måste ändringar ske via ert företags avtalsansvarig.

Fråga: Jag har tappat bort mitt avtalskort, vad ska jag göra?

Svar: Vi lanserade nyligen vår app och som ett led i att fasa ut plastkorten har vi slutat att skicka ut nya kort. Maila ditt registreringsnummer och mobilnummer till avtal@mjuk.se så kopplar vi ditt mobilnummer mot ditt registreringsnummer och skickar ett sms med instruktioner för att ladda ner appen. 

Mjuk Biltvätt PREMIUM®:

Fråga: Vad är Mjuk Biltvätt PREMIUM®?

Svar: Du kan läsa om Mjuk Biltvätt PREMIUM® här

 

Fråga: Hur går jag tillväga för att ansluta mig till Mjuk Biltvätt PREMIUM@?

Svar: Anslut dig via vår app. Appen kan laddas ner här.

 

Fråga: Vad kostar det?

Svar: Du betalar 599 kronor per månad och får tvätta så ofta du vill, på alla våra anläggningar.

 

Fråga: Jag har redan ett tvättavtal via mitt företag, kan jag även teckna ett abonnemang för min privata bil?

Svar: Ja, anslut din privata bil via vår app. Tänk på att uppge samma mobilnummer som för ditt företagsavtal för att få tillgång till båda bilarnas tvättkort i appen.

 

Fråga: Kan man ha fler än en bil på samma abonnemang?

Svar: Ja, du kan enkelt lägga till och administrera flera bilar i ditt abonnemang via www.mjuk.se/minasidor. Du kan sedan bläddra mellan avtalskorten i appen.

 

Fråga: Vi är flera personer som kör samma bil, kan vi alla få tillgång till tvättkort?

Svar: Ja, ni kan  ladda ner appen på obegränsat antal telefoner och logga in i appen med det telefonnummer som finns registrerat för abonnemanget.

Skriv ut